Tervetuloo! Kay sisaan toki! Kysees' ei oo neuleblogi.



perjantai 20. heinäkuuta 2012

Hukkaputkessa (tallentajan monologi)

Viihtykaa taas kaksinverroin.
Aiemmin jo teille kerroin:
vaikkei mulla vikaa paassa
yks' on kyky taysin jaassa.
En ma osaa muuksi muuttuu!
Jarjestyksenpito puuttuu.

Hankaluutta kovin tuottaa:
ukko muhun taysin luottaa.
Paperit ain' mulle antaa
tarkeat, se uskoo:"Kantaa
vastuun vaimo paperista
arvokkaasta, uniikista."

Ymmarra ei vielakaan!?!
Kykene en ensinkaan
shekkivihkoo talteen laittaa,
todistusta siistist' taittaa.
Turha multa armoo anoo.
Hyvastit voit niille sanoo!

Aina loydan piilon hyvan!
Hyllyn takaa kolon syvan.
Luulen, se on hyva paikka
takuuvarma, uskon, vaikka
eihan homma hyvin luista:
huomenna en sita muista!

Havittanyt oon jo monta
paperii' korvaamatonta!
Kerran vihkitodistusta
etsin kaapin uumenista.
Kauan onneks' kadoksissa
ollut ei, sen loysi kissa.

Kisun teki leikkii mieli.
Melkein puolet siita nieli.
Toinen puoli nuhjuinen,
repaleinen, likainen,
kokemusten savyttama
-vahan niinkuin liitto tama.

6 kommenttia:

  1. Minun mielestä kaikenlainen turha siivoilu ja järjestely on melko turhaa, koska parhaimmassa tapauksessa siinä käy juuri niin ettei enää löydä mitään. Kaikille asioille ja paikoille on oma mukava hyvä paikkansa jossain levällään, mistä sen löytää helpoiten.

    VastaaPoista
  2. Mulle tuttu teksti tuo, tavarat ei tule luo. Jos sen heität kädestäs, se hukassa on loppu ikäs :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos näistä lohdullisista sanoistasi !!
    Minulle on kaikenlainen järjestyksen pito,ah niin hankalaa :)
    Oot kyllä lahjakas kirjoittaja !!!

    VastaaPoista
  4. Aiheen ymparille voisi siis perustaa vertaistukiryhman. Ihanaa tietaa, etten ole yksin! Kiitan kommenteistanne!

    VastaaPoista
  5. Vertaistukea todellakin! Olen tosi hyvä säilyttämään - ja huono muistamaan missä...

    VastaaPoista
  6. Erityisen paljon pidin värssyn lopusta.

    VastaaPoista